Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
1 post 2 komentarze

Blog prozdrowotny - zdrowy styl życia i praktyczne porady

pomidorek - Jestem na ścieżce do zdrowszego odżywiania, wnikliwie analizuję dostępne możliwości a następnie dzielę się z Wami nimi na Neonie ;) Jeżeli moja wiedza była dla Ciebie przydatna - skomentuj artykuł.

Co natura daje nam do dyspozycji w walce z kilogramami?

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Bardzo często osoby z nadwagą skupiają się przede wszystkim na tym, czego nie powinny jeść. Zapominają tym samym, że w procesie chudnięcia bardzo pomocne jest również spożywanie określonych rodzajów żywności.

Dotyczy to przede wszystkimcałkowicie naturalnych, nieprzetworzonych produktów, które warto włączyć do codziennej diety. 

 
 
1. Odchudzanie za pomocą błonnika
 
Składnikiem naturalnie występującym w wielu produktach żywnościowych oraz przyczyniającym się do usprawnienia odchudzania jest błonnik. Można go znaleźć między innymiw pełnoziarnistych mąkach, kaszach, ryżu, otrębach, owocach czy warzywach. Błonnik powinien być dostarczany do organizmu codziennie, w optymalnych ilościach.

 
Pod wpływem wody jego frakcje pęcznieją w żołądku, przedłużającym tym samym uczucie sytości oraz powstrzymując przed podjadaniem. Jednocześnie błonnik nie zwiększa kalorycznej wartości posiłków, nawet w przypadku stosunkowo dużych porcji. Jego zadaniem jest także wspomaganie prawidłowej przemiany materii. Błonnikusprawnia funkcjonowanie przewodu pokarmowego, ponieważ wzmaga perystaltykę jelit oraz reguluje rytm wypróżnień. Dzięki temu jest idealnym, całkowicie naturalnym środkiem w profilaktyce biegunek i zaparć. Usuwając z organizmu toksyny, metale ciężkie oraz inne szkodliwe substancje, błonnik bierze kluczowy udział w procesie jego oczyszczania. Ogranicza tym samym wchłanianie niepożądanych związków, które przyczyniają się do magazynowania tłuszczu.
 

 
2. Warzywa i owoce w diecie redukcyjnej
 
Ze względu na bogatą zawartość błonnika i składników odżywczych,zwiększenie spożycia warzyw i owoców bardzo często jest jedną z głównych zasad prowadzenia diety odchudzającej. W rzeczywistości jednak nie wszystkie produkty żywnościowe tego typu można jeść bez ograniczeń.
Na przykład owoce posiadają wiele minerałów i witamin,ale również sporo cukrów prostych.

W codziennej diecie najlepiej ograniczyć ich spożywanie do pierwszego i drugiego śniadania, a także sięgać po nie po wysiłku fizycznym. Osoby walczące z nadmiarem kilogramów powinny skupić się przede wszystkim na owocach niskokalorycznych, takich jak porzeczki, truskawki, poziomki, maliny, arbuzy czy grejpfruty (lista niskokalorycznych owoców:
 
W przypadku warzyw ograniczeń jest o wiele mniej. Warto sięgać przede wszystkim po takie, które są lekkostrawne i nadają się do jedzenia na surowo. Należą do nich m.in.:
 
  • papryka,
  • rzodkiew,
  • ogórek,
  • pomidor,
  • seler
  • kapusta.
 
W postaci gotowanej pozytywnie na przemianę materii wpływają np.:
  • szparagi, 
  • kalafior,
  • marchew,
  • cukinia
  • szpinak.
 
 
3. Wspomaganie trawienia dzięki naturalnym ziołom
 
Wiele naturalnych ziółposiadawłaściwości bardzo pożądane w procesie odchudzania. Dużym błędem jest zastępowanie ich mącznymi zasmażkami i gęstymi sosami, które posiadają zbyt dużo kalorii. Odkrycie wspaniałego smakuniedrogich, naturalnych przyprawpozwala jednocześnie na skorzystanie z ich niezwykle skutecznych właściwości odchudzających.
 
 
Zioła zawierają olejki eteryczne, które przyspieszają metabolizm, poprawiają krążenie i wspomagają działanie całego układu trawiennego. Dzięki temu organizm jest w stanie szybciej i bardziej skutecznie strawić dostarczony posiłek. Naturalne przyprawy hamują również występowanie wzdęć, bólów czy kolek. Do najpopularniejszych należy na przykładimbir, który ogranicza głód. Poprawę trawienia tłuszczów uzyskać można za sprawą tymianku.
 
 
Zioła mogą działać również oczyszczająco na nerki oraz moczopędnie, tak jak na przykład kolendra. Koper z kolei wspomaga pracę jelit. Miłośnicy kuchni włoskiej nie powinni zapomnieć obazylii, która przyspiesza wchłanianie białek. Natomiast zioła takie jak majeranek, rozmaryn czy kminek zwiększają wydzielanie kwasów żołądkowych oraz żółci.
 
 
4. Obniżenie poziomu cukru za pomocą zielonej kawy
Wiele naturalnie występujących roślin posiada dużą ilość składników mineralnych oraz przeciwutleniaczy. Należy do nich równieżnaturalna,niepalona kawa zielona. Swoje specyficzne właściwości zawdzięcza przede wszystkim wysokiej zawartości kwasu chlorogenowego, który w procesie obróbki zwykłej kawy czarnej ulega znacznemu zredukowaniu (źródło:
 
Nieprzetworzona isurowa forma zielonej kawy sprawia, że jej ziarna mająmocniejsze działanie odchudzające. Kwas chlorogenowy to silny antyoksydant, który ogranicza szkody wyrządzane w organizmie. Zielona kawa może być spożywana w formie ekstraktu z ziaren, którego regularna dawka przyczynia się lepszego regulowania stężenia cukru we krwi.

Dzięki temu poziom jego wchłaniania przez przewód pokarmowy ulega znacznemu obniżeniu, co zmusza organizm do pobierania energii bezpośrednio z tkanki tłuszczowej. W ten sposób jest ona stopniowo redukowana. Na dodatek działanie kwasu chlorogenowego przyczynia się do wyhamowania napadów głodu, co ogranicza spożywanie dużych porcji posiłków oraz podjadanie między nimi.
 

 
5. Skuteczność naturalnych produktów żywnościowych
Naturalne produkty żywnościowe mogą być niezwykle pomocne wusprawnieniu procesów trawiennych, oczyszczaniu organizmu z toksyn, hamowaniu apetytu oraz gubieniu nadmiernych kilogramów. Ich dodatkową zaletą jest fakt, że w wielu przypadkach mogą być przyjmowane w formie suplementów. Na rynku znaleźć można między innymi sypki błonnik pokarmowy czy wygodne tabletki zielonej kawy.

Zdrowa i dobrze zbilansowana dieta ma kluczowy wpływ na efektywność procesu chudnięcia.Jednak aby zmiana nawyków żywieniowych przyniosła zamierzoną skuteczność, powinna być praktykowana w połączeniu ze zwiększoną aktywnością fizyczną oraz odpowiednią systematycznością. Jedynie regularność oraz wytrwałość pozwala na skuteczne pozbycie się nadwagi.

Natura daje nam jednak do dyspozycji wiele skarbów, dzięki którym da się o wiele łatwiej zainicjować proces odchudzania. 

 

KOMENTARZE

  • Typowe mity o "odchudzaniu"...
    Artykuł powiela gazetowe mity na temat odchudzania.
    W kwestii błonnika pisałem już kilka razy więc polecę raz jeszcze doskonałą książkę którą napisał K. Monastyrsky "Fiber Menace".
    Mój znajomy który od lat był osobą otyłą mając ponad 60 lat zredukował w krótkim czasie swoją wagę. Kiedy zapytałem go w jaki sposób to zrobił powiedział, że tylko wprowadził jedną zmianę w swojej diecie - zrezygnował z owoców!
    Na koniec; nie można się odchudzić "zwiększając aktywność fizyczną".
    Gdyby to było takie proste to miliony ludzi w bardzo łatwy sposób rozwiązałyby swój problem z otyłością/nadwagą.
    Wymienię tylko dwa powody:
    1. po "ćwiczeniach" stajemy się bardziej głodni i większość ludzi w tej sytuacji zaczyna więcej jeść. Oczywiście możemy to połączyć z dyscypliną powstrzymywania się od nadmiernego jedzenia ale takie podejście (głodzenie) jest skuteczne w każdej diecie - tylko że w dłuższej perpektywie zawsze zawodzi
    2. ćwiczenia fizyczne/sport to stres dla organizmu. Stres powoduje wzmożone wydzielanie się kortyzolu który wpływa również na inne hormony (podwyższa insulinę). Przy wysokim poziomie insuliny (która ma również szkodliwe działanie na organizm) utrata wagi jest bardzo trudna. Co ciekawe, zamiast spalać nadmiar tłuszczu będziemy spalać własne mięśnie. Oczywiście aktywność fizyczna jest pożądana ale w formie zabawy która nam sprawia przyjemność ale nie jako katowanie się w celu utraty zbędnych kilogramów. Zawsze mnie zadziwiają ludzie katujący się na "siłowniach" biegający na sztucznej bieżni przy włączonym sztucznym oświetleniu... W naturalnym środowisku kiedy staje się ciemno to jedyną rzeczą jaką człowiek powinien zrobić to pójść spać. Właśnie doszedłem do najważniejszego punktu: sen a "odchudzanie"!
  • Witaj
    Zapowiada się bardzo ciekawy blog - trzymam kciuki i zamierzam tu zaglądać po porady :)

    Może małe sprostowanie: nie wydaje mi się (moge sie mylić), żeby zielona kawa obniżała poziom cukru (gdzie? we krwi?) - zielona kawa zawiera nawet do 10% kwasu chlorogenowego i to on jest czynnikiem sprzyjającym odchudzaniu, zas na poziom cukru jeśłi już to wpływa zawarta w kawie kofeina.

    pozdrawiam
  • @MacGregor 10:05:20
    Hej, hej, dziękuję za komentarz i miłe słowa ;) Tutaj w dużym skrócie o badaniach nad suplementami z zieloną kawą i poziomie cukru we krwi: https://www.webmd.com/diabetes/news/20130409/could-coffee-bean-extract-help-control-blood-sugar#1

    Niekoniecznie sama kofeina, a to z uwagi na to, że badanie było przeprowadzone na suplementach z ekstraktem, a z tego, co udało mi się zaobserwować, suplementy pozbawione są kofeiny.
  • @Robik 01:52:50
    Dziękuję Ci Robik za komentarz, pomimo że nasze podejścia się odrobinę różnią, to w wielu aspektach się z Tobą zgadzam. Przykładowo, katowanie siebie na siłowni godzinami jest teraz „trendy”, ale niekoniecznie aż takie zdrowe jakby to się wydawało.

    Na pewno zobaczę książkę o błonniku, dzięki za polecenie ;)

OSTATNIE POSTY

więcej