Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
2 posty 2 komentarze

Blog prozdrowotny - zdrowy styl życia i praktyczne porady

pomidorek - Jestem na ścieżce do zdrowszego odżywiania, wnikliwie analizuję dostępne możliwości a następnie dzielę się z Wami nimi na Neonie ;) Jeżeli moja wiedza była dla Ciebie przydatna - skomentuj artykuł.

Domowe "leki" na chrapanie - ranking 5 sposobów

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Zdecydowanie zbyt długa potyczka i bezsenne noce spowodowane chrapaniem skłoniły mnie do napisania tego wpisu.

Zestaw sposobów do wypróbowania, mam nadzieję, że oszczędzi trochę czasu, szukania i nerwów wszystkim, którzy borykają się z tym jakże upierdliwym problemem…
 
Chrapanie to wyjątkowo uciążliwa przypadłość, która często negatywnie odbija się nie tylko na zdrowiu, ale również relacjach z bliskimi. Tej przykrej dolegliwości można się jednak pozbyć samodzielnie, bez odbywania skomplikowanych zabiegów chirurgicznych czy inwestowania w kosztowny sprzęt. Oto mój subiektywny ranking 5 praktycznych, domowych sposobów na walkę z chrapaniem - pamiętajcie, że podstawą do osiągnięcia efektów jest cierpliwość.
 
 
1. Modyfikacja pozycji spania
Okazuje się, że spanie na plecach zdecydowanie sprzyja chrapaniu. W takiej pozycji gardło ulega większemu rozluźnieniu, a tym samym podczas oddychania zachodzi w nim więcej drgań. Związane z tym uciążliwe objawy można zredukować, kładąc się do snu na lewym lub prawym boku. Zrezygnowanie z wieloletniej praktyki może być na początku uciążliwe i trudne dla ciała, przyzwyczajonego dotąd do zupełnie innej pozycji. Da się jednak ten problem do pewnego stopnia ograniczyć, wymieniając materac na nieco twardszy. Każdorazowa zmiana układu ciała może się wówczas wiązać z dyskomfortem i przebudzeniem. Jednak już po kilku dniach organizm przyzwyczai się i będzie w stanie przetrwać całą noc w prawidłowej pozycji.
 
 
 
2. Ćwiczenia oddechu, gardła i języka
Znane z jogi ćwiczenia oddechowe uważane są za jeden z najlepszych sposobów na zmniejszanie stresu. Stanowią również bardzo skuteczne rozwiązanie w poprawianiu reakcji nerwowych organizmu. Zapobiegają tym samym zbyt dużemu rozluźnieniu tkanek, dzięki czemu przeciwdziałają chrapaniu. Wykonywanie odpowiednich ćwiczeń oddechowych zapewnia jednocześnie wiele innych korzyści zdrowotnych, m.in. dla układu sercowo-naczyniowego. W niektórych przypadkach samo skorygowanie objętości oddechowej może jednak nie wystarczyć. Wówczas warto wzmocnić całą jamę ustną, poprzez systematyczną stymulację mięśni. Ćwiczenia tego typu polegają na wykonywaniu określonych ruchów językiem, a także ustawianiu go we właściwej pozycji względem gardła.
 
 
3. Zmiana stylu życia
W połączeniu z brakiem aktywności fizycznej, niewłaściwe nawyki żywieniowe mogą powodować wiele problemów zdrowotnych. Chrapanie bardzo często należy do skutków otyłości. Tłuszcz gromadzący się w okolicach szyi może wywierać nacisk na gardło, w związku z czym powietrze nie jest w stanie przepływać swobodnie przez drogi oddechowe. Nawet niewielka redukcja masy ciała może ograniczyć chrapanie, zwłaszcza w połączeniu z odpowiednią dietą. Lepiej unikać spożywania tłustych i pikantnych posiłków, zwłaszcza na wieczór. Na zwiększenie ilości śluzu w drogach oddechowych wpływają zwłaszcza wyroby mleczne, które również warto ograniczyć. Kolacje powinny być lekkie, a także bogate w błonnik.
 
 
4. Udrożnienie dróg oddechowych
Zatkane drogi oddechowe to jedna z podstawowych przyczyn chrapania, a nierzadko również źródło problemów z bezsennością oraz uczuciem niewyspania po przebudzeniu. Szansę na udany sen można zwiększyć, dbając o prawidłową drożność. W aptekach nabyć da się różne inhalatory, sprzedawane na przykład w formie roztworu soli morskiej do nosa. Na udrożnienie dróg oddechowych pozytywnie wpływa także picie naparów i wdychanie olejków eterycznych niektórych roślin. Na przykład herbata eukaliptusowa posiada właściwości zmniejszające obrzęki oraz poprawiające reakcje nerwowe, które bardzo skutecznie łagodzą dolegliwości związane z chrapaniem. Przed snem warto również zadbać o nawilżenie powietrza sypialni, na przykład poprzez instalację odpowiedniego urządzenia w pomieszczeniu oraz regularne wietrzenie.
 
 
5. Przyjmowanie leków na chrapanie
Na rynku znaleźć można wiele produktów, które przynoszą niezłe efekty w walce z chrapaniem. Należą do nich różnego rodzaju plastry na nos ułatwiające prawidłowe oddychanie, rozszerzające przewody nosowe krople czy specjalnie skomponowane tabletki ziołowe - na: //nachrapanie.net/tabletki/ zostały nieźle opisane i zestawione w rankingu. Większość z nich opiera swoje działanie na całkowicie naturalnych metodach, ponieważ wykorzystują głównie składniki roślinne o pożądanych właściwościach. Odpowiednio dobrane leki na chrapanie, lub też zwykłe suplementy mogą korzystnie wpłynąć na zwiększenie sztywności tkanek miękkich gardła oraz rozszerzyć przewody nosowe, a tym samym zapewnić efekty porównywalne jak te uzyskiwane przy pomocy profesjonalnych zabiegów. Dzięki temu niwelują problem chrapania oraz poprawiają komfort snu nie tylko chrapiącego, ale również jego bliskich.
 
Na koniec słowo podsumowania ode mnie - warto próbować i nie poddawać się po kilku próbach eliminacji chrapania, zdecydowanie DA SIĘ sobie z tym poradzić niemniej jednak jest to po prostu proces opierający się na próbach i błędach. Gdy już trafisz na odpowiedni sposób dla siebie, chrapanie odejdzie w niepamięć ;) I właśnie tego drogi czytelniku Tobie życzę!  

KOMENTARZE

  • Lin reklamowy.
    Nie wspomniał pan o najprostszej i najtańszej metodzie.
    Zaklejenie taśmą ust przed snem, co uniemożliwi chrapanie, lub zatkanie dziurek w nosie wacikami - równie skuteczne.
    Mam nieodparte wrażenie, że pod płaszczykiem troski o sen współmałżonka przemyca pan linki reklamowe z lekami.

    Lobby pigułkowe nie śpi nawet w nocy ?
  • To chrapanie mnie prawie zabilo.
    Lekarze doszli do wniosku, ze ten jezyczek w gardle z chrapania zrobil sie za duzy i nalezy go laserem skrocic. Bolalo i smierdzialo a po powrocie do domu krwotok. Lod nie pomaga. Dzwonienie w nocy do doktora, zona mnie wiezie a przedemna wiadro a w nim kilka litrow krwi. Lekarz znowu laserem pospawal zamiast mi dac witaminy K albo ziola krwawnika. Powrot do domu a tu burza z piorunami, oberwanie chmury nie mozna jechac bo nic nie widac.Dzielna dziwczyna dojechala do domu a w domu znowu krwotok. Pomyslalem ,ze to juz koniec. Usiadlam na kanapie bo mi sparalizowalo nogi, pozniej rece, przestalem slyszec a na koncu w oczach pojawily sie czarne kwadraciki jak wylaczane pixle ekranu komputera a na koncu ciemnosc.Organizm wylaczal wszystko po kolei co mniej istotne.W koncu polecialem w nicosc.Jak dlugo to trwalo? Minuty chyba bo jeszcze nie zdazyla zadzwonic po pogotowie. Ustal krwotok i powoli zaczely wracac organy wylaczone z obiegu.Nie chcecie wiedziec co nabluzgalem temu konowalowi jak poszedlem na wizyte kontrolna.
  • @staszek kieliszek 07:08:46
    zasadnicze do rozwiązania zagadki pytanie, to dlaczego chrapanie nie przeszkadza chrapiącemu do tego stopnia, że go budzi? czemu on jego nie słyszy?

OSTATNIE POSTY

więcej